lördag 3 november 2007

ser fram emot måndag.

jag mår inte så bra.
just nu så hatar jag min lägenhet.
Jag hatar att jag ligger i soffan och bloggar en lördagkväll, att större delen av kvällen gått åt till att bråka med Henke, även om vi från och till varit vänner oxå.
jag hatar att jag inte jobbade idag.

Min kropp och jag funkar så. Vi måste veta om minst en vecka i förväg om vi ska ha en ledig dag... det tar tid att ställa in sig på sånt. Får vi en ledig dag bara så där så brakar allt. det håller inte. Hela förmiddagen har jag gått omkring och mått dåligt. Man gör det när man tar det lungt, när man haft sovmorgon och sedan går upp utan att ha något mål med dagen... då mår man kasst.

Höjdpunkten på dagen var när några barn ringde på dörren och sa "bus eller godis"...
Jag frågade vad som hände om jag valde bus... då såg dom jätte rädda ut.. som om dom ville springa härifrån... och så sa dom att dom inte visste...
smart.. smarta ungar.
Så jag tömde min godisskål med choklad i deras plastbunke. (godis från mitt och annas senaste bioäventyr) När dom såg all choklad hördes "oooh" och "ojj" innifrån deras monstermasker.
Det var det värt. Dom räddade mig från att bli tjock och jag fick se hur ett gråtfärdigt monster ser ut.

När jag stängt dörren ångrar ja mej. Jag borde ha gett dom råa ägg istället, som dom kan mosa in i brevinkastet hos folk som inte öppnar, eller inte har godis. Eller kanske hade ja kunnat erbjuda mig att följa med och göra det åt dom...

Jag hade tyckt om att jobba idag. Många människor har hört av sig till mig idag. Dom vill ha mig med in i dimman. Imorgon när dom är bakfulla ska jag ringa tillbaka och göra jobbiga ljud och prata om olika öl och spritsorter.

Inga kommentarer: