lördag 9 augusti 2008

Allt var klart för en fullspäckad lördag: Lämna sängens värme vid 5 för att åka 20 mil till Sälen och springa Vasastafett, snabbt 20 mil hem igen för att duscha och fixa till sig så gott det går som småbarnsmamma innan färden går vidare till Borlänge och bevittna vigsel och senare delta i bröllopsfest. Som sagt, en fullspäckad dag. Men så, plötsligt, bestämmer laget att vi inte ska springa någon stafett! Eftersom barnen redan är inkvarterade hos farmor och farfar fick jag en hel massa timmar över till att göra vad JAG vill! Med tanke på gårdagens inlägg så var jag ju bara tvungen att börja med mina naglar. Sitter nu här och njuter av nystylade naglar, blänkande fina i en en söt rosa nyans som lämpar sig utmärkt för bröllop. Snart ska jag tappa upp ett varmt bad, lyssna på ljudbok, tvätta håret och raka benen. Allt i ljuv tystnad här hemma. Tror inte att singeltjejer som Frida förstår lyxen i allt detta... Men gissa om jag kommer längta efter mina tjejer när jag vaknar imorgon bitti! (Efter en välförtjänt sovmorgon såklart!)
/Kusin Linda

Inga kommentarer: