lördag 7 juni 2008

Män i ett nötskal./ att umgås med sitt ex /att inte umgås med sitt exs nya flört.

Henry: Gomorron! e du vaken? Tänkte höra om du vill med på Gröna Lund idag?
Jag: A, d vore kul.! När åker ni?
Henry: Jag ska fråga Therese oxå.
Jag: Va kul.
Henry: Ja.. fast hon kanske inte vill följa om du ska med.. Jag ska ringa henne, så ringer jag dig sen.

En stund senare..
Henry: Det blir nog tyvärr ingen grönan för dig. Hon ville inte träffa dig.
Jag: Vad fjantig hon är.
Henry: Hon sa att hon kände sig lite fjantig.
Jag: Hälsa henne att hon är en fjant.
Henry: e du seriös? Det tänker jag inte hälsa henne.


Män i ett nötskal. Det smarta hade ju såklart varit att ringa upp henne först, och sedan mig.. om hon hade velat ha mig med. Det här var fan bara fult och otrevligt.
*personerna i texten heter egentligen något annat.

Inga kommentarer: