söndag 15 juni 2008

Gurkburk

När jag handar använder jag aldrig kundvagnar - eller korgar.
Jag tänker att jag handlar mindre om jag bär det med mina egna armar och händer.

Idag bestämde jag mig för potatismos, korv och gurksallad. Till det behövs ingen korg.
Jag plockar på mig det jag ska ha och går mot kassorna. Självklart åker gurksalladen i golvet och går sönder. Golvet blir kladdigt, burken blir kladdig, jag blir kladdig när jag tar upp burken.

Jag vill inte ha en kladdig burk med gurksallad. Never!
Så ful som jag är så går jag tillbaka med den till hyllan och tar en ny.
Så, en ren fin ny burk med gurksallad. Precis som det ska vara.

Jag betalar och går hem. Väl hemma lägger jag ifrån mig nycklar och telefon..och tappar gurksalladen på golvet..burken går sönder.. och golvet, burken och jag blir kladdiga.. igen.

Det var tydligen så det skulle vara idag.
Söndagen den 15juli 2008 skulle Frida tappa 2 burkar gurksallad i golvet.
Det var så det var bestämt, och då ska vi inte tjaffsa emot.

Som man brukar säga.. det går sönder innan det hamnar i magen iallafall.. eller hur det nu är man brukar säga.

Inga kommentarer: