tisdag 3 juni 2008

frida undrar, om sms

Jag undrar över en grej..

Vi tjejer han en grej för oss..
Träffar någon av oss en ny grabb som vi sms:ar med.. så måste vi först dubbekolla med våra kompisar vad vi ska skriva.. Likadant om vi ska träffa honom - så dubbelkollar vi gärna med någon vän först om det vi tänkt ha på oss, och sättet vi tänkt sminka oss på passar..

Det blir ganska komplicerat att sms:a sånna gånger..

man får ett sms från grabben..
ringer tjejkompisen..
svarar på sms:et
får ett nytt sms från grabben..
ringer tjejkompisen..
svarar på sms:et..
får ett nytt sms från grabben..
ringern tjejkompisen..
svarar..

så där kan det hålla på..

och det är inte det konstiga..
det konstiga inträffar när man får ett sms, och svarar utan att först ringa kompisen..
Då kan kompisen plötsligt ringa upp för att bli uppdaterad.. och säga: Men varför ringde du inte.. Var på man svarar: ja, jag vet.. det borde jag ha gjort.. förlåt.

SJUUUKT beteende av oss.
Vi förtjänar inte högre löner, eller jämnställdighet. Vi funkar fan inte sjäva.. Vi borde alltid komma i par.. Undra om det står med någonstanns i djurskyddslagen.. Tjejer får inte anställas ensamma, utan endast tillsammans med minst en annan tjej. (står på sidan efter "tjejer får inte skicka sms utan att först dubbelkolla det hon skrivit med en vän)

Och nu undrar jag.. hur gör grabbarna?

4 kommentarer:

Anonym sa...

när kommer du hem och badar med mig? jag premiärbadade i älven idag.. 11 grader varmt..

Hårtrollet! sa...

åh =) midsommar kommer ja hem. eller nu i helgen.. men iad midsommer. och peace and love. vad har du för planer fr midsommar?

Anonym sa...

Vi killar vi kan stå på egna ben och fatta egna beslut! Fast det skadar ju inte att ha stöd från en bra polare! Vi ställer alltid upp för varandra när det väl behövs. Men att svara på ett sms känns som en sak man borde klara själv :)

När jag i fortsättningen får ett sms av en tjej så kan jag alltså inte veta om det är hon som skrivit det eller hennes kompis?

Hårtrollet! sa...

Utgå alltid ifrån att det är kompisen som skrivit sms:et.