lördag 22 december 2007

"ooo ooo oo"

Gårdagen var underbar. Underbart var det även imorse.

Resan hade inte kunnat få ett bättre slut. Det hade varit om den inte tagit slut alls då... Nu sitter jag hemma och undrar vafan ja är här för. Jul kan man väl lika gärna fira i italien! Men jag åker dit i vår igen. Måste.

Igår träffade jag Piero, vi gick och fikade. Jag fick presenter. En parfym och en lycko-elefant.
Jag skrattade åt elefanten. Högt, länge.. visade att ja tyckte att det var en knäpp present. Men parfymen älskar jag! Jag älskar knäppa presenter oxå! Sen åt vi socker. På bordet fanns små påsar med olika socker att ha i kaffet. Vi provåt alla sorter. Jag föreslog att vi skulle fortsätta med salt. Det gick inte hem. Vi kom iaf fram till att Råsocker smakar bäst. vanligt socker är okej.. men sånt annat sötningsmedel suger. Sedan gick vi och shoppade. Eller rättare sagt så gick vi utan att shoppa. Vilket suger ganska hårt.

Piero tog hand om mig som om jag vore en porslinsdocka. I natt satt Han och hans kusin utanför flygplatsen i en kall bil med mig och väntade på att den skulle öppna. i flera timmar -Fast dom bara skulle släppa av mig där. Men så var den inte öppen... Piero satt i framsätet, jag låg och halvsov i baksätet. - vi höll varandra i handen. Utanför stod små barn i rosa klänningar och sjöng "ooooo oooo oo.." dom hade korgar med godis och blommor.. Tiden stod stilla. Dom var glada.

När det var dags för mig att åka grät dom små barnen. Dom kastade sina blommor på marken, även godiset kastades ner..Hela tiden fortsatta dom att sjunga "ooooo ooh ooooo" medans dom grät, och trampade på blommorna och godiset som gick sönder och blandades med varandra.

Inga onödiga ord sades. Det behövdes inte. Vi såg varandra i ögonen och vi såg att visst kommer vi ses igen. Han strök sin hand över min kind, nöp till lite lätt. drog lite busigt med ena fingret över min näsa.. vände sig om och gick.

I samma stund som han försvann ut genom dörren försvann även dom små barnen. Det enda som var kvar var den jävla röran på golvet av allt söndertrampat jävla godis blandat med blommor. Dessa jävla blommor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

myys :D

Anonym sa...

Som taget ur en bok!