torsdag 31 juli 2008

Ta en banan istället!

Jag har alltid varit dålig på att dricka vatten. Jag har liksom inte fattat grejjen För mig är vatten ingenting, som luft fast i vätskeform..
Jag har dessvärre upptäckt att jag inte längre klarar av värme lika bra som förut.. jag klarar den knappt alls faktiskt. Jag vill spy på solen, och inget gör mig gladare än mörka moln på himmelen.

Detta gör att jag oroar mig lite inför min kommande Greklandsresa..

Därför har jag nu börjat dricka mängder av vatten, för att lagra.. som en kamel. Det är väldigt ansträngande och tar mycket tid, knappt så att man hinner med att sköta sitt arbete emellan vattendrickandet. Jag undrar hur andra vattendrickare gör.. Kanske jobbar dom bara halvtid?

Efter några veckors vattendrickande så läste jag att den största delen av vatten som vi får i oss inte kommer ifrån det vi dricker, utan från det vi äter. Yiippie!
Så nu har jag gått över till att äta frukt istället och lagt ned det där med vattendrickandet.. Frukt är inte alls lika tidskrävande som vatten. Jag tycker att det är onaturligt att vi i våra kök har kranar som det kommer vatten ifrån. Jag förstår inte helt hur det går till. Frukt är enklare..

Så jag skulle vilja uppmana er alla att dissa saker som kommer i rör, och istället uppmuntra er till att välja saker som växer på träd. Helst vill jag att ni ringer en rörmokare och ber honom ta bort era kranar. För vad vet vi om dom egentligen!? INGENTING!! ändå använder vi dem varje dag.. Men nu får det f*n va nog!

Inga kommentarer: