måndag 28 juli 2008

Beach 2008 / grekland är 2 veckor bort.

Jag har börjat motionera på kvällarna. Jogga. Varje kväll.
Det måste bli en vana, en rutin.. annars håller det inte.

Eftersom det är så varmt ute nu så blir det ganska sent innan jag ger mig ut.
Det finns flera fördelar med det.

Dels just att det är lite svalare på kvällen - och sedan är det även mörkare och lite otäckt vilket gör att det går väldigt mycket lättare att springa... man vill bara framåt och bort.. fort förbi den läskiga busken.. snabbt förbi träden.. ännu snabbare förbi bilen som åker misstänkt sakta...
men samtidigt är det så svalt och skönt att vara ute så hem vill man inte.. bara framåt och bort, så snabbt som möjligt.. så jag tar en vända till, springer lite längre.. lite snabbare..

Jag kan rekommendera er alla att springa på kvällarna. aldrig före kl22.
För det vet ju alla, att 21.55 då går alla våldtäktsmän hem för att sova.
Det är träden och buskarna som jag är rädd för, och så en och annan bil då..

Inga kommentarer: