fredag 11 juli 2008

Frida i köket.

jag är nervös.
någon lagar mat i mitt kök..
eller rättare sagt har någon satt på en kastrull med kokande vatten, och hällt i pasta.. och sedan gått ut ifrån mitt kök - och satt sig och bloggat.
Det är alltså jag som lagar mat. Vilket gör mig nervös.

jag måste köpa en ny stekpanna. jag har haft det i lite mer än 2 år.. och nu pallar den inte längre.. jag berättade det för min mamma och fick höra något om att min stekpanna var ny när jag fick den, och hur hon själv fått ta över hennes mormors gamla stekpanna som hon fortfarande har kvar, eller något sånt.. men min var ny.. och nu pallar den inte längre.
Det är väl sämre kvalité på grejjerna nu, va fan vet ja.. Den har iallafall gått och bränt sönder sig själv och pallar inte längre.

Hur länge ska pasta koka egentligen?
Är det som med ris, att det ska koka till vattnet försvinner.. vad är det med den grejjen förresten? hur fan ska man kunna koka bort vattnet utan att bränna sönder kastrullen?
Fatta att jag är nervös när jag lagar mat!

1 kommentar:

Anonym sa...

du borde fan gå nån matlagningskurs.. =)