tisdag 20 maj 2008

ska vi ta en fika.. i skåpet?

Efter att mamma varit här några dagar är allt städat och fint. Det glänser om min spis, mina blommor är inte längre vissna och ledsna, och det finns mat i mitt kylskåp. Det känns lite som att jag bor i ett hem, och inte bara i en lägenhet. Det är en mysig känsla. Jag gillar det.
Allt det här tänker jag på när jag står och lagar min spenatsoppa. Allt är så fint i mitt kök. - Soppan blir klar och jag öppnar ett av skåpen för att ta fram en skål, och det är då jag ser det. NÅGON..Min bror är starkt misstänkt.. Har lagt en skiva fikabröd på ett glasunderlägg i ett av mina skåp... mycket märklig plats att lägga den på... jag är nyfiken på hur det kan ha gått till..

Var det menat som ett skämt.. eller är min lägenhet så liten att någon bestämde sig för att vara lite ensam och fika i ett av mina skåp?

Inga kommentarer: