lördag 17 maj 2008

I en frisörs inkorg.

Robbe hör ofta av sig till mig, ibland med kloka ord och tankar.. ibland med annat.

"När du är färdig med en kund, brukar du då säga: Nej, nu är det klippt! sådär med en halvt förskräckt röst?"

"Och att när du pluggade, var du där tillfälligt - men nu permanent. "

" När du tar emot telefobokningar, brukar du då ibland utbrista: Va, vill du verkligen klippa dig hair!??"

"Om du på lunchen ska beställa mat med hemkörning, säger du att du vill ha en moussebricka då? "

"Är du ett strå vassare än dina kollegor på yrket? Skulle man kunna säga att du dragit det längsta strået, så att säga? "

Och jag svarar av bara farten:
"japp, och om jag färgat någon så säger jag att det här ser mörkt ut.."

"och efter jag gjort en uppsättning så säger jag: Vad stram du är"

Inga kommentarer: