måndag 15 oktober 2007

Somliga går med trasiga skor...

Det är lördagkväll. Frida står och sminkar och piffar frammför spegeln.
Mamma ropar att tåget går om 4 minuter.
Frida tar alla sina saker och rusar ner, sätter på sig skor och jacka, spinger till bilen.

Mamma: Du tycker inte att det är finare om det är enhetligt?
Jag: Va?
Mamma: dina kläder..
Jag: ja.? Svart är väl enhetligt??
Mamma: dina skor..
Jag: är svarta ja,.
Mamma: Du tror inte att det skulle vara finare om du har två likadana skor på dig?

fan fan fan.
det är inte första gången det händer. i våras gick jag till jobbet i två olika skor.
"väldigt Pippi Långstrump av dig" tyckte Josef. och det kan jag väl hålla med om. Men hey, we all love Astrid. Var med mig och hylla henne!

3 kommentarer:

Erik sa...

så går det när man har för många skor. har du fattat varför vi killar bara har ett par skor?

Anonym sa...

Haha HUR lyckas du med allt? :D

Anonym sa...

Det är de där grejjerna som gör dig till en fantastisk person, istället för en medelmåtta..