tisdag 25 november 2008

Att alltid sätta sig själv främst.

Jag pratar i telefon med killen jag träffar... Vi pratar om en man som var efter mig på krogen. Han undrar vilken ålder den här mannen hade.

Jag svarar:
-Han var nog i din ålder.

Efteråt kändes inte det här helt bekvämt. Mannen som var efter mig på krogen var inte i våran ålder.. utan i hans... Vi är alltså inte i samma ålder. Vad kommer detta få för konsekvenser?

Kommer jag fortfarande visa leg på systemet när han tappar hår och tänder. Är det vad jag har att vänta? Men viktigare än så.. har jag möjlighet att bli rik på kuppen? Giftemål, dödsfall, ärva..
Detta tål att funderas på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så länge som "i din ålder" betyder äldre så är det lugnt. Och i det här fallet är det ju så. Man behöver inte tänka så mycket på framtiden; hur grå och rynkiga männen kommer vara medan vi fortfarande är fräscha och hur länge vi kommer leva som änkor eftersom de inte dör före oss bara pga av åldersskillnaden utan även pga att män inte lever lika länge som kvinnor. Puss! //Madde

Anonym sa...

haha.. fast ja hinner nog förstöra mig själv rätt bra så vem ja än endar up me så e nog risken ganska liten att ja får leva länge som änka. haha!